søndag den 30. december 2012

Sesamkiks - uden mel og sukker






 Forleden fik jeg lyst til at afprøve en opskrift på sesamkiks, som jeg fandt for et stykke tid siden. Jeg er jo virkelig en sucker for sesam i alle afskygninger. De blev simpelthen fantastiske! Jeg går og leger lidt med tanken om at tilføje noget sødt, måske rosiner og noget kokos, og så lave en form for mysli. Nu må vi se :)


Sesamkiks (ca. 20 stk.) 

1 spsk. HUSK 
1 dl. sesam 
1 dl. mandelmel 
1 spsk. rapsolie 
2 æggehvider 
Lidt salt

Rør alle ingredienserne sammen og lad "dejen" stå i 5 min., så HUSK'en kan få lov at suge væske til sig. Rul små kugler og mas dem flade på en bageplade m. bagepapir. Bag dem i ovnen ved 180 grader i ca. 25 min..

3 kommentarer:

  1. Mmm.. Jeg elsker også sesam! Især når det er bagt sesam!
    Så jeg må vist hurtigst muligt prøve dine sesamkiks :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De smagte virkelig også fantastisk! Jeg tror faktisk jeg skal lave dem snarest muligt igen :p

      Slet
  2. det lyder spændende.. :)

    SvarSlet