lørdag den 9. februar 2013

Morgenboller ala LCHF #2...

.. Eller boller til enhver anden anledning. Jeg mener - kan man ikke altid kaste en bolle indenbords? Denne gang synes jeg virkelig det lykkedes mig at ramme en ret god smag, og samtidig var den der "æggede" konsistens (hvis du har kendskab til lchf ved du hvad jeg mener) meget, meget lille. Det var sgu dejligt. Jeg har altid været meget begejstret for at bage - både kager og brød - så det er ikke småudfordringer jeg har på den front, når jeg spiser efter LCHF. Men her får du altså mit bud på et par rigtig gode boller.. 

Boller (ca. 6 stk.)
1 dl solsikkekerner
½ dl sesamfrø
½ dl hørfrø
2 spsk. FiberHusk
1 tsk. salt
1 tsk. kardemomme 
1 knivspids salt
3 æg
1 håndfuld tørrede gojibær

Hak solsikkekerner og sesamfrø til "mel" og tilføj hørfrø, husk, bagepulver, salt og kardemomme. Pisk æggene og bland det sammen med de tørre ingredienser og smid gojibær i massen - lad det hele hvile i ca. 5-10 min., så husken kan suge væske. Form nogle boller (jeg brugte samme metode, som når man laver frikadeller - det der med skeen, ik? :)) og læg dem på bageplade med papir. Bag i ovnen i 15-20 min., ved 180 grader.

I øvrigt. Jeg er jo startet i praktik, og hold op hvor det står i kontrast til 'bare' at gå i skole. Derfor er mit energiniveau væsentlig mindre end normalt, og det vil med al sandsynlighed gå udover min kærlighed til bloggen her.. Men jeg glemmer jer ikke :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar