torsdag den 6. december 2012

Yes.. Jeg er her stadig.. Sådan halvt!

Min blog hedder godt nok Mood4Food - men lige pt. er det ikke mad som fylder mest i mit liv, kan jeg godt afsløre. Det burde det egentlig være, eftersom jeg for kort tid siden har startet ny livsstil op, inden for madens verden. Men som så mange andre, er jeg én af dem som reagere på at det nu for alvor er koldt og mørkt. Jeg bliver tung i sindet og mit energiniveau falder virkelig drastisk.. Det er egentlig forfærdeligt - at noget som ikke er håndgribeligt, har så meget magt over én? Puha. Det er ikke sådan at jeg er uhyre vinterdeprimeret, men nogle dage har jeg bare sværere ved at komme ud af sengen, end andre.

- Dette gør nok, at mine indlæg på denne blog vil være meget begrænsede, da jeg simpelthen ikke tænker kreativt i øjeblikket - og når jeg endelig gør (altså, inden for madens verden, ik?) så har jeg glemt at forevige det i form af et billede, og jeg synes faktisk at det visuelle i blog-universet er ret vigtigt.

Men her har i da lige en über nem chokoladekage, helt uden mel - som både kan bruges til dem som spiser efter LCHF, mens også dem som bare vil prøve noget andet. Har serveret den to gange nu, og til stor begejstring for smagsdommerne ;)

For det første er dette billede et rigtig dårligt ét - man får slet ikke fornemmelsen af kagens tekstur, hvilket er smadder ærgerligt - for den er sådan rigtig mousse agtig indeni. Mumse-mums! 

Til denne portion brugte jeg: 
150 g. æggehvide (ca. 5 stk)
150 g. æggeblomme (ca. 5 styk)
150 g. chokolade - jeg brugte 85 %
150 g. smør
150. sukker, eller det der svarer til det i sødemiddel
EVT. en håndfuld ekstra hakket chokolade til at putte i kagen 

Start med at piske æggehviderne luftige og stive (du skal kunne vende skålen med æggehvider over hovedet, uden det smasker ned i face). Smelt chokolade, smør og "sukker" i en skål over et vandbad, indtil det er blevet en ensartet masse. Tag skålen af vandbadet, og tilføj herefter æggeblommer, som røres godt ud i massen, så det bliver jævnt. Hel hele choko-herligheden over i æggehviderne og vend/rør det indtil det også er helt ensartet. Smæk i en smurt springform og bag den ved 180 grader i 20 min.. Voila, nemt! Den hæver en hel del inde i ovnen, men falder sammen og bliver helt rigtig snasket når den har kølet lidt. Mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar