mandag den 31. december 2012

Tapas - LCHF style!

I morgen er det nytårsaften. En aften som skal fejres med nogle er verdens bedste venner. Meeeen! Man kan da godt tage forskud på lækkerierne, og i dag inviterede vi svigerforældrene på tapas. Jeg ELSKER tapas.. På den der helt vildt grumme måde. Det er virkelig lige mig. Små lækre retter, som man kan sidde og bruge længe på at snaske i. Det er lækkert og let (medmindre man spiser alt for meget!) og man får smagt en masse.




På menuen stod f.eks.:
- Andebryst i skiver m. mangochutney
- Chorizo på sesamkiks
- "Blinis"m. caviar og creme fraiche
- Ovnbagte dadler, svøbt i bacon
- Carpaccio m. parmesan
- Tomatsalat på pind
- Ost, oliven og soltørrede tomater

Blinis var faktisk bare blomkålspandekagerne, som jeg havde lavet i miniature udgave, og det fungerede ret godt til caviar og cremefraiche. Mangochutneyen og and lyder måske mærkeligt - og må da også indrømme at idéen opstod i en snæver vending, fordi mit andebryst var blevet liiiidt tørt. Faktum er, at anden og chutneyen spillede super godt sammen! Ud over det på billedet, havde vi desuden lavet kold tomatsuppe m. grillede krebsehaler, marineret i hvidløg og forskellige grøntsager. Jeg ved godt at der er mange meninger om hvad tapas rent faktisk er, men for mig er det altså bare en røvfuld små, smagsfulde retter, som man kan sidde og nippe af. Så selvom det måske ikke følger "reglerne" var det her altså en skide god tapas, hvis jeg selv skal sige det.

Til dessert fik vi denne her lækre kaffefromage - uden sukker, selvfølgelig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar