fredag den 16. maj 2014

Mojito - uden alkohol


Jeg er ikke den store fan af farverige drinks, som mest af alt bare smager MEGA sødt, og ikke så meget andet. Til gengæld er jeg fan af mojito, og har altid været det.. Også af den traditionelle med en smule rørsukker! Den er så frisk og naturlig og ja.. MUMS! Sammensætningen af mynte, lime, danskvand og lidt sødt, er virkelig lækker og jeg kan drikke MANGE mojitos. Egentlig ikke pga. alkoholen, for jeg har altid været lidt underlig på det punkt.. At drikke mig helt vildt stiv i tide og utide, har aldrig rigtig sagt mig noget. Men lækre drinks (som denne) og god vin - dét er mig! Nå men, det går jo ikke at jeg går og hælder mojitos i mig flere gange om ugen - både pga. sukkeret, men i særdeleshed også pga. alkoholen. Derfor laver jeg, med jævne mellemrum, en mojito uden alkohol til mig selv.. Fordi det smager skønt, er sundt og fordi det er SÅ vigtigt at vi får drukket en masse. Især nu, hvor vi (forhåbentlig) går varmere tider i møde.

til 1 stort glas mojito skal du bruge
½-1 øko lime
1 håndfuld friske mynteblade 
1 tsk. kokossukker eller SukrinGold (kan udelades)
isterninger
danskvand

Skyl lime og mynteblade, og skær lime i små både. Hæld begge dele i en morter og drys med kokossukker eller SukrinGold. Mort det hele godt og grundigt, så du får saften ud af lime og mynte. Hæld det hele over i et højt glas, put et par isterninger i glasset og overhæld med danskvand. Voila! Du kan sagtens hælde lidt hvid rom i, for en alkoholfyldt version - smager også upåklageligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar