mandag den 23. september 2013

Sprød meatza med grøn couscous

Pizza er en populær spise, og jeg vil vove at påstå at denne meatza også vil falde i de flestes smag - selv hvis man spiser en helt almindelig kost, på korn osv. Særligt tror jeg, at denne kød-pizza vil varme mange mandehjerter, det har den i hvert fald gjort herhjemme. Det er kort sagt en pizza, hvor den traditionelle brød-bund bliver erstattet af kød. Hakket oksekød, for at være helt præcis. Jeg har før bragt en opskrift på meatza her, men jeg vil sige at denne er blevet bedre, og er nemmere at arbejde med.


Meatza "bund" - 4 små
500 g hakket oksekød
1 æg
½ dl sesamfrø, kværnet til fint mel 
½ stor løg
1 spsk dijon-sennep 
3 fed hvidløg

2 spsk tørret oregano
salt, peber 

Fyld
200 g bacon i tern
200 g champignoner
1 håndfuld frisk, hakket persille
1 håndfuld friske tomater
4 skiver ost fx Havarti

Bland alle ingredienserne, og læg fire kugler fars på en bageplade, med bagepapir på. Tag endnu et stykke bagepapir, og læg ovenpå kød-kuglerne, og rul dem flade med en kagerulle. Bag i ovnen i ca. 25 min., eller til de er "sprøde", ved 220 grader varmluft. Mens kød-bundene er i ovnen, svitses bacon på panden, sammen med champignonerne. Når bundene er færdige tages de ud af ovnen, og oven på hver meatza, lægges en skive ost. Slut af med svampe, bacon, frisk hakket persille og tomat.

Opskriften  på tilbehøret, grøn couscous, finder du her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar