onsdag den 30. januar 2013

Mango carpaccio m. ærtecreme

I går stod den på laks, men jeg var lidt i tvivl om tilbehøret - lige indtil jeg opdagede min mango og kom i tanke om en opskrift jeg engang har set i et eller andet blad, på noget som minder om det her. Så det blev til mango carpaccio og ærtecreme m. et spicey twist. Jeg elsker mango.. Sådan helt åndssvagt meget - jeg gætter på at der er en hel del frugtsukker i, men pyt nu med det. Det smagte ret godt - især ærtecremen, som Thomsen var ret begejstret for. Nok fordi at det fyldte en del i den ellers ret spinkle ret. Han kiggede på mængden af mad (som ikke var så stor) og sagde: "I går fik jeg et kæmpestort mande måltid (Hjerter i flødesovs) og i dag er det sådan lidt... Småt." Må give ham ret i at der ikke var særlig meget, men jeg havde heller ikke den store appetit pga. et besøg på Gimle i Roskilde omkring frokosttid, hvor jeg fik en toplækker burger, men det er en anden snak.

Mango carpaccio m. ærtecreme (2 pers.) 

1 moden mango 
3 håndfulde sukkerærter 
½ avocado 
1 fed hvidløg 
Lidt chiliflager
Salt, peber 

- Skræl mangoen og skær den i tynde skiver (vær lige opmærksom på den mega sten i midten!) og placer dem på en tallerken, fad eller sådan. 
- Blend ærter, avocado, hvidløg, salt og peber og kom mosen oven på mangoerne. Gem evt. lidt ærter til at pynte med - de er jo så flotte! 
- Drys med chiliflager. Både chili og hvidløg synes jeg er vigtigt i denne ret, da det ellers bliver alt for sødt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar