mandag den 10. december 2012

LCHF brød, 2 slags

Thomas har valgt at gå all in på LCHF og det synes jeg jo er fantastisk - det gør det SÅ meget nemmere med en mand, som bakker en op ved at spise det samme.. Og han elsker at han må få fedt, kød og æg og bacon uden at tænke "fy-fy". Til gengæld savner Thomas at kunne spise brød. Vi har ellers brød i form af kernebrødet (til venstre på billedet), men det bliver han ofte lidt træt af - derfor har jeg nu fundet en anden opskrift på LCHF-brød, som rigtigt nok minder lidt mere om rigtigt brød og dét gjorde Thomas tilfreds! 




 Brødet til venstre er det førnævnte kernebrød - jeg elsker virkelig det brød! Til højre  har vi det "rigtige" brød, som kunne hjælpe Thomas' trang til brød med pålæg på, som han elsker. 


Kernebrød: 
100 g. græskarkerner 
100 g. solsikkekerner 
100 g. mandler 
100 g. sesam 
100 g. hørfrø 
100 g. valnødder 
½-1 dl. olie 
4 æg 

Bland alle ingredienserne og bag det i en rugbrødsform i en time ved 150 grader. Voila!

LCHF-Brød: 
100 g. sesam 
100 g. hørfrø 
150 g. solsikkekerner 
75 g. HUSK
2 tsk. bagepulver 
50 g. smeltet smør 
200 g. græsk yoghurt 
4 æg 

Frø og kerner males til mel og blandes med de resterende ingredienser - Nemt ikke?! Bages i en rugbrødsform m. bagepapir i, i 60-80 min., ved175 grader. 

3 kommentarer:

  1. hej, hvordan maler du de forskellige ting til mel?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har en foodprocessor som har en kværne agtig funktion. Jeg ved at du i fx Føtex kan købe en kaffekværn af mærket Melissa, som skulle være rigtig god! - Den kan du kværne dine nødder, frø og selvfølgelig kaffe med :)

      Slet