mandag den 14. april 2014

Sprød microbolle på 3 minutter

Det meste LCHF bagværk bliver tit.. Ægget. Jeg synes nu det smager dejligt, men det er svært at få sprødhed frem i både brød, boller og evt. pizzabunde, som er low carb. Og altså, en sprød bolle gør altså bare underværker! I morges kom jeg til at tænke på Annes micro-bolle, som er virkelig nem, og bliver ret sprød hvis man rister den på brødristeren. Samtidig fandt jeg pofiberen, som jeg har fået importeret fra Sverige (tak Anita!), i mit køkkenskab. Det har jo tidligere bidraget til noget virkelig lækkert, LCHF bagværk (her), og jeg tænkte at det da måtte give en fabelagtig micro-bolle. Og det gjorde det også.. Se lige hvor sprød den er!


Til én micro-bolle skal du bruge 
1 æg
1 spsk fløde 
2 spsk hjemmelavet mandelmel
2 spsk sesamfrø
½ dl pofiber 
½ tsk bagepulver
1 knivspidssalt

Bland alle ingredienserne sammen i en kop, og giv den 2 minutter i microovnen ved fuld styrke. Løsn bollen fra koppen, lad den afkøle let, skær den igennem og rist den på begge sider, på en brødrister. Nemmere end nemt, og smager helt upåklageligt! Jeg spiste den med et lag smør og ost. Mums!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar