fredag den 7. februar 2014

Sprøde ostechips

Jeg kan lige så godt sige det som det er: Jeg ELSKER chips. Kender du typen? Du ved, hende eller ham der, som køber en pose chips og begynder at æde, og ikke stopper før posen er tom. Det er mig. Jeg indrømmer det blankt! Det går jo bare ikke når man får ondt i maven af kulhydrater, som kartofler og mel jo i virkeligheden er indbegrebet af. Så derfor må man jo finde alternativer, og hvad med en omgang sprøde ostechips, til den store oste-elsker? I think so, yeees! Her kommer et tip til sprøde, velsmagende og nemme ostechips.


Ostechips 
400 g revet ost (fx flødehavarti, cheddar eller emmentaler)
Evt. chili-, hvidløg- eller oreganopulver (altså krydderier, ik?)

Tænd ovnen på 200 grader varmluft, og placer små bunker af revet ost på en bageplade med bagepapir på - du kan nu vælge at krydre ostebunkerne. Bag osten i ovnen i 5-10 minutter, indtil osten bobler. Lad chipsne (er det et ord?!) køle af, og server dem eventuelt med en lækker dip. De kan godt opbevares i køleskabet et par dage - de forbliver ikke topsprøde, men bliver heller ikke slatne overhovedet.

Jeg lover at de kan måle sig med traditionelle chips!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar