tirsdag den 25. februar 2014

MugCake - kage på 5 minutter (uden mel og sukker - Low Carb)


Okay, holdningerne til mikroovne er mange. Der er åbenbart noget farligt ved dem, og det tror jeg gerne - men jeg indrømmer det blankt: Jeg har en mikroovn, og jeg bruger den, gør jeg. Nå men, for noget tid siden havde jeg lyst til kage.. Efter klokken 20.00, og havde altså ikke lige en stående. Men! Så huskede jeg at have set, at nogen før mig har haft held med at klaske nogle forskellige ingredienser sammen, proppe det i et krus og bage det i mikroovnen. Så det prøvede jeg - og hooooold nu op, hvor var det lækkert. Og nemt! Så hvis du har et OK forhold til mikroovne, og en dag står og har lyst til en lille kage, så prøv det her! 

Mugcake - 2 ramekiner 
1 moden banan 
1 dl hjemmelavet mandelmel 
1 stor spsk peanut butter (fx Urtekrams)
1 knivspids vaniljepulver 
2-3 stykker chokolade (mindst 70 %), hakket fint 

Mos bananen, og rør den sammen med resten af ingredienserne. Fordel kagemassen i to ramekiner, eller 2 krus, og giv dem 2-3 minutter i mikroovnen for fuld styrke. Ja - så nemt er det virkelig! Prøv det, se om du kan lide det, og hvis du prøver andre lækre kombinationer til Mug Cake, så lad mig høre :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar