fredag den 7. februar 2014

Fed avocadodip med gnavegrønt

Åh, hvor jeg elsker gnavegrønt. Ikke så meget pis, bare grøntsager i børnevenlige (og Madzvinsvenlige) stave, som ser enkle og appetitlige ud. Sammen med en fed grøntsagsdip, som smager friskt og er lige så nem at lave, som at klø sig i.. nakken! Dippen her, er jo ikke ligefrem avanceret, men jeg synes alligevel at jeg vil dele den med jer. Det er jo fantastisk at vi kan dele opskrifter i diverse forums, og her er én, som både er til LCHF'erne, men også til dem som bare godt kan lide en fed og velsmagende dip.



Avocadodip - du skal bruge: 
1 stor (over)moden avocado
2 spsk creme fraiche 38 %
1 håndfuld persille
Salt, peber

Blend det hele med en stavblender, og smag til med salt og peber. Dippen er frisk, men samtidig dejlig fed og mætter rigtig dejligt. Jeg spiste portionen til morgenmad, sammen med en kop kaffe med fløde, og jeg var fint mæt frem til frokost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar