torsdag den 28. februar 2013

Søde sesamkiks m. kokos og gojibær


I går fik jeg lyst til de der lækre sesamkiks, som jeg før har lavet med stor succes. Jeg har før tænkt på at lave dem med et sødligt tvist, da jeg altid har været en sucker for de der sukkerholdige myslibarer. Så jeg tog udgangspunkt i originalopskriften og tilføjede lidt sødlige ingredienser, så de fik en mere bar -agtig smag og følelse, og de blev vældig vellykkede, hvis jeg selv skal sige det. 

Sesamkiks (ca. 15-20 stk.) 
1 spsk. HUSK 
1 dl. sesam 
1 dl. mandelmel (mandler, som males til mel er fint) 
2 spsk. rapsolie 
2 æggehvider 
½ dl. finthakket gojibær 
1 dl. kokosmel (almindeligt) 
1 spsk. agave sirup 
lidt vand, hvis dejen er for tør


Bland alle ingredienserne og tril små kugler, som mases flade på bagepapir og bages ved 180 grader i 25-30 min.

1 kommentar:

  1. Uhm, lækkert - de skal vist prøves på et tidspunkt :)

    SvarSlet