tirsdag den 15. januar 2013

Hotdogs med hjemmerørt remoulade






Jeg var for nylig i Torvehallerne og besøgte ved denne lejlighed Palæo, et spisested som tager udgangspunkt i den meget populære stenalderkost. Her fik jeg serveret en hotdog, og lad mig bare sige, at jeg var svært begejstret. Derfor har jeg siden pønset på at lave en udgave selv, og det fik jeg så lejlighed til i går. Det der med at vikle en omelet rundt om en stor, fed pølse er skide godt tænkt! Så her er min udgave af denne geniale opfindelse. 

Omelet (ca. 15 styk)
8 æg

1 dl fløde 
3 gulerødder
½ squash
½ løg 
1 fed hvidløg 
salt, peber, basilikum 
smør til stegning 

Løg, gulerødder, squash og hvidløg rives - jeg brugte min elskede foodprocessor - det gør det let som en leg. Grøntsagerne blandet med æg, mælk og krydderier. Steg omeletterne i smør - Jeg lavede dem meget tynde; 1 dl pr. omelet, på den måde er de nemmere at vikle om pøllen. Steg dem, og lun dem i ovnen mens du steger pølserne. 

Remoulade 
4 store spsk. mayonnaise (gerne Hellman's) 
1 håndfuld conichoner 
1 spsk. god karry 
1 stor tsk. gurkemeje (mest for farvens skyld) 
- Nogle putter også en lille smule af deres favorit sødemiddel, men jeg kan egentlig bedst lide det uden. 

Hak conichonerne fint - igen brugte jeg min foodprocessor, nemlig min nøddehakker. Det fungerede ret fint! Rør dem sammen med resten af ingredienserne og sæt det på køl, så det rigtig kan samle smag. 

Jeg smurte remouladen ud på de lune omeletter og rullede hele herligheden om en medister dims, fra løgimose med timian og æble og stak et grillspyd igennem.
On the side fik vi rødbedechips: Rødbeder skåret  i tynde, tynde skiver fordeles på en bageplade og der dryppes olie og krydres med salt og timian (eller andet) og bages i ovnen ved 180 grader varmluft. HUSK BAGEPAPIR! :D

Denne her hotdog er jeg sikker på kunne give topkarakter - uanset om du serverer den for lchf'ere eller ej. Det smager skide godt, hvis jeg selv skal sige det.. Og det skal jeg jo :D Som det kan ses blev der ret mange omeletter og det betyder overskud, men det gør bestemt ingenting. De kan nemlig bruges om morgenen, som jeg gjorde i dag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar