fredag den 4. januar 2013

Kakaotrøffelkugler m. mandel og forskellig pynt

Jeg har for ganske nylig investeret i en lille diskret "kogebog", med lækre opskrifter på Raw Food. Bogen, Spis godt - Raw Food, byder på nogle lækre supper, salater, kager og andre lækkerier. Her faldt jeg over kakaotrøffelkuglerne - de minder UTROLIG meget om de kugler jeg før har lavet, men jeg tænkte at de sagtens kunne tåle at blive lavet og vist her endnu engang. Udover kugler i sig selv, er jeg (som så mange gange før) blevet inspireret af Jane, til at pynte dem med sjov krymmel. Min favorit har hele tiden været kokos, da det bare passer rigtig godt til. Men i dag da jeg var i torvehallerne, faldt jeg over forskellige frysetørrede bær. Her under er kuglerne pyntet m. kokos, lakridspulver og frysetørrede jordbær.



Kakaotrøffelkugler (ca. 12 stk.) 
150 g. dadler
3/4 dl. finthakket mandler
2 spsk. ren rå kakao
(I opskriften står der ligeledes en spsk. honning, men jeg synes virkelig at det er unødvendigt!)

Det hele blendes vha. stavblender og trilles til kugler, og pyntes efterfølgende m. yndlingspynt. Opbevares i køleskabet. Nemme mamse-kugler, som måske ikke påvirker dit blodsukker i samme grad som så meget andet. Men! Dadler påvirker som bekendt også blodsukkeret, så man skal være på vagt.

Læs i øvrigt om min tur til torvehallerne, og mit første besøg hos Palæo her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar