søndag den 13. januar 2013

Food inspiration

Wow. Så er det søndag og jeg har virkelig syndet i denne weekend - har spist slik, chips og brød.. Hvidt brød. For f*** jeg fik det dårligt i går, da jeg havde kastet haribo og mælkechokolade i mig. Desuden har jeg været småsulten og semi-træt hele dagen i dag. Ikke lige de følelser jeg normalt render rundt med.. Øv. LCHF er vejen frem, men nogle gange har man bare psykisk brug for at synde.. Jeg har i hvert fald. Eller, det skal ikke forstås som en slankekur, hvor jeg så lige snyder - det er fordi min hjerne bliver ved med at sige "du har jo lyst, du har jo lyst" og æder jeg giften, og tænker så "Mwuhahahaha hjerne! Jeg havde ikke lyst, men nu gjorde jeg det og så kan du se hvor ondt i kroppen vi har det nu." I know, meget langt ude og alt muligt.. Havde bare lige brug for at sige, at jeg altså ikke synder og tænker at jeg bliver frataget alle mulige fornøjelser. Faktum er bare at "almindelig" mad og junken der følger der, nogle gange virker nemmere i momentet. Anyway - det er fint, jeg har trådt ved siden af og i morgen er det en ny dag.. Heldigvis.

Nå, men dette indlæg handler i alt sin enkelthed bare om et par billeder, som jeg vil vise for at inspirerer til kreativiteten til køkkenet. Jeg viser jo ikke alt hvad vi får at spise herhjemme, og det skyldes vel egentlig at det enten ikke er noget at prale med, at der ikke blev taget et præsentabelt billede eller at jeg simpelthen ikke har en opskrift. Men - her er lige nogle billeder af morgenmad, aftensmad og dessert. Bare for at i lige kan få et indblik :)


 
 
 
 
Morgenmad! For mig er det vigtigt at min morgenmad indeholder protein, fedt og grøntsager (No shit!), og det er altså bare oplagt at vælge æg og bacon. Grøntsagerne får jeg her via avocado og grøntsags juice - her er det vidst tomat, selleri og blomkål.



 






 Aftensmad: Her er det faktisk bare et stykke ovnbagt laks, på bund af flødestuvet spinat, en skive mozzarella og citron på toppen. Meget velsmagende, faktisk.






 




Det her ser SÅ tamt ud, men det er det ikke. Det er Thomas' udgave af koteletter i fad, og de sparkede virkelig røv. On the side fik vi en blomkål/rosenkåls -mos, og den var også rigtig nice. 








 



 Her er det bare chokoladekagen m. hindbærmousse (smadrede hindbær, lidt sukrin og flødeskum). Min ultimativt bedste oplevelse med denne opskrift - den var hardcore lækker.










Desuden har jeg lige været ovre på Xenias side, og der blev jeg inspireret til at lave madplaner, som så bliver stillet til offentligt skue her på siden. Dem kan du finde oppe i fanen, højere oppe, og de er til fri inspiration.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar