onsdag den 24. oktober 2012

Lækker lakselasagne



Lasagne er en klassiker som med jævne mellemrum er noget vi spiser herhjemme - både fordi det er nemt, der er til flere dage og fordi man kan varriere retten på mange forskellige måder. Jeg tabte for længe siden mit hjerte til lakselasagne.. Denne her udgave er en nem, velsmagende og lækker ret som altid falder i god jord - jeg synes det er en skøn måde at få fisk på!





 Til denne ret store portion brugte jeg:
500 g frisk spinat
500 g champignon
3 store løg
4 fed hvidløg
1 spsk. olivenolie 
5 dl kaffefløde
salt, peber
500 g laksefileter
12 lasagneplader
1 stor håndfuld revet ost 

Pil løg og skyl champignoner -skær begge dele ud i mindre stykker og svits det i en gryde, sammen med hvidløg i olivenolien. Når dette er "mørt" tilføjes spinat og dette lader man simre, med salt og peber. Tilfør da kaffefløden og det hele smages til med krydderier indtil man finder smagen tilfredsstillende! Skær laksefileterne ud i passende små tern - nu lægges lasagnen sammen, ligesom en almindelig lasagne. Lasagneplade, spinatsnask, laksestykker, lasagneplader, spinatsnask, laksestykker.. Efter at ha' været i ovnen halvdelen af den angivet tid, tilføjer man revet ost.

Bages ved 200 grader i 30 min. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar