søndag den 13. april 2014

Fatbombs med smag af nougat eller mandellækkerhed

 

Okay, jeg plejer ikke at være bleg for at afprøve diverse opskrifter ret hurtigt - og disse fatbombs har vikelig eksisteret i blogland længe. Men navnet, fatbombs, har virkelig ikke appelleret til mig. Det er faktisk mærkeligt, for jeg elsker chokolade og har afprøvet mange andre, "mærkelige" ting, med stor succes. Anyways - nu fik jeg så afprøvet dem i går, og de er virkelig, virkelig lækre. Jeg tog udgangspunkt i Annes udgave, og satte så mit eget præg på dem, ved at tilsætte en smule nøddesmør. Det har jeg nemlig tidligere set nogle gøre på Pinterest, og det virkede alt for lækkert til at lade være. Jeg har lavet to udgaver - en med hasselnøddesmør, som virkelig smager nougat-agtigt, og en med mandelsmør, som jeg bare elsker virkelig højt! De blev så lækre.. Smelter på tungen og mætter dejligt!

Du får nedenfor opskriften på 15 fatbombs, og kan så lave den udgave du har lyst til - enten med hasselnødder, mandler eller helt almindelige - som også smager dejligt!

Til 15 fatbombs skal du bruge 
15 små silikone forme
30 g saltet smør
30 g hasselnødde- eller mandensmør (eller bare mere smør)
30 g kokosolie (jeg brugte uden smag)
50 g mørk chokolade (mindst 70 %)
30 g hakkede hasselnødder eller mandler (du kan også bruge andre slags nødder eller alm. kokosmel)
1 knivspids salt

Smelt smør, nøddesmør, kokosolie, salt og chokolade i en lille kasserolle ved lav varme. Når det hele er smeltet, vender du dine valgte, hakkede nødder i, og fordeler i formene. Stil dem enten i køleskabet, eller placer formene forsigtigt i en stor tupperware bøtte, og opbevar dem i fryseren. Det gør jeg, og de bliver helt hårde, med et rigtig knæk i. Skønt!

Jeg bruger disse lækre fatbombs, hvis jeg bliver sulten mellem måltiderne eller bare har lyst til noget sødt, og skal have stillet trangen - uden at gå amok i en hel pakke chokolade (for det kan jeg sagtens!)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar