torsdag den 7. november 2013

Køleskabsgrød/Overnight oats


Jeg må være ærlig og sige, at denne omgang morgenmad ikke er den mest LCHF-venlige i verden. Men jeg synes den er værd at nævne, for det er lækkert med en så hurtig omgang morgenmad i ærmet, hvis man har travlt om morgenen.




Denne her portion er beregnet til én sulten voksen, og da jeg altid er ret sulten om morgenen, passer den ret godt til mig.

Køleskabsgrød (1 stor portion)
2 dl (glutenfri) havregryn
2 dl mælk eller kokosmælk
½ banan, skåret i tern
1 lille håndfuld hakkede mandler
 eller 1 dl granatæble kerner
1 tsk vaniljepulver

Topping idéer
æblegrød
mandler
bananskiver
granatæble
 etc.

Bland alle ingredienserne til køleskabsgrød i et sylteglas, skru låget på, og lad det stå natten over. Morgenen efter, røres den kolde grød lidt sammen, og spises med alverdens topping. Nemt, hurtigt og ret sundt – som sagt, ikke umiddelbart noget jeg vil kalde LCHF, men en gang  imellem er det et fint alternativ, synes jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar