søndag den 27. januar 2013

VM-snacks

I dag skal de danske håndbold drenge spille finalen i VM - og for lige at knytte en kommentar til det: Oh my god, hvor er det velfortjent. Især da de tæskede Kroatien - det var virkelig en omgang verdensklasse håndbold. Fantastisk! Nå, men i dag er det så finaletid, og ved sådanne store, sportslige begivenheder, plejer der som regel at være nem fingermad, fastfood, bajere og højt humør. Jeg har forberedt lidt småmad som man kan nippe lidt til under kampen :) Jeg skal desværre ikke selv nyde godt af de her hyggeretter, da jeg er blevet godt og grundigt forkølet og syg, så jeg har slet ikke lyst til mad. Men lidt snot og hoste skal ikke stå i vejen for VM stemning. Så her får du mit udmyge bud på et par snacks. 




Dadler i svøb

Det her er mega nemt og jeg elsker kombinationen af det salte bacon og den søde dadel. Man vikler ganske enkelt lidt bacon rundt om en dadel, stikker en tandstik igennem og bager dem i ovnen indtil baconen er som du vil have den. Smager dejligt, både koldt og varmt.


Ostechips 

Chips er et must-have! Men chips er kartofler, så hvad gør man når man ikke spiser det? Du placerer revet ost i små toppe på en bageplade, krydrer og bager det ved 200 grader, indtil de er gyldne. Køl af - ostechips!
 

Æbler med peanutbutter 

Ja det er ret enkelt, ik? Skær æbler i små, tynde både og dyp dem i peanutbutter. Jeg elsker det, men jeg tror at enten hader man eller så elsker man peanutbuter.. Hvis du kan lide det, så prøv det her!

Saltmandler med chili og paprika

Saltmandler er nemt at lave og er gode snacks - Du skal bruge: 1 dl vand, 100 g. mandler, ½ spsk. salt, lidt tørret paprika og chili.

Lad det hele simre på en pande indtil vandet er fordampet - bag i ovnen i 20 min. ved 175 grader. Voila!


Tomatsalat på pind 

Elsker tomatsalat, men det er ikke særlig nemt at sidde med under en håndboldkamp. Derfor laver jeg dem på pind engang imellem - skær mozzarella i tern, mariner det i fx. rød pesto, og stik den så på pind mellem to halve cherrytomater. Nemt og hyggeligt - og oven i købet rødt og hvidt ;)







God kamp derude, 
kom så DANMARK!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar