onsdag den 27. november 2013

Kanelsnegle - En reminder!




Følger i den debat der raser i øjeblikket, som omhandler kanel? Well, det gør jeg. Lidt. Meget lidt. Faktisk hørte jeg bare et eller andet sted, at nogen brokkede sig over kanel, og det måske er farligt og måske skal forbydes. Det eneste jeg kunne tænke på, var, at jeg måtte i gang med at lave kanelsnegle. Med masser kanel! Så det gjorde jeg, og brugte denne opskrift, som jeg har brugt før - dog med en anden fremgangsmåde. Dejen er den samme, med undtagelse af en smule mere fløde, fordi dejen blev så tyk, så tyk. Hvis jeg ville ha' rullet en kanelpølse, som jeg tidligere har gjort, ville en tyk dej ha' været fin nok. Men i går brugte jeg Kias metode, og sprøjtede dejen ud med sprøjtepose, direkte på bagepladen, og det fungerede faktisk godt. Bortset fra at jeg vidst fik puttet for meget fyld på hver snegl, og det flød rundt med kanel/smør inde i ovnen - men synes nu de blev fine alligevel. Og meget snaskede!



Så husk lige kanelsneglene. Happy baking!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar