torsdag den 4. april 2013

Hindbærbrød

Idéen til dette velsmagende og ikke mindst smukke brød, opstod egentlig lidt ved et uheld. Jeg havde taget nogle hindbær op af fryseren og lagt i køleskabet, da jeg havde en anden plan med dem. En plan som jeg umiddelbart glemte og derfor stod med en pose optøede hindbær, som jeg ikke bare ville smide ud. Derfor kom jeg på idéen at blande dem med en slags dej, og lave brød med hindbær i. Lyder det mærkeligt, synes du? Well, det smager faktisk overdrevet godt.. Som eksperiment tror jeg vil afprøve det igen ved en anden lejlighed og tilføje sødning, og bruge dem som en form for kagebund. Uh.. Nyt projekt coming up, kan jeg mærke. Anyways.. Hindbærbrød:



Hindbærbrød (ca. 16 skiver)
3 æg
1 dl. creme fraiche
½ dl. hørfrø 
1 dl. mandelmel
2 spsk. Fiber Husk
150 g. hindbær
2 tsk. bagepulver

Det hele blandes sammen og fordeles på en bageplade beklædt med bagepapir. Fordel det så vidt muligt i en kvadratisk firkant, så er det nemmere at få nogle fine, lige stykker når brødet er færdigt. Bages ved 200 grader i 30 min. Når brødet er kølet af, skæres det i små firkanter og du står tilbage med et fint, lyserødt brød.

Jeg tog udgangspunkt i det glimrende sandwichbrød, som jeg har skrevet om her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar